1. Тема курсового проекту: загальноосвітній навчальний заклад
І-ІІІ ступенів (середня загальноосвітня школа).
2. Мета проекту: вивчити
основні принципи проектування навчального закладу, розташованого в міському
середовищі.
3. Нормативні документи:
1. ДБН 360–92** «Планування та забудова міських і
сільських поселень». – К.: Держбуд України, 2002;
2. ДБН
В.2.2.–9–99 «Будинки і споруди. Громадські будинки і споруди. Основні
положення». – К.: Держбуд України, 1999;
3. ДБН В.2.2-3-97. Будинки та споруди навчальних закладів
4. ДБН
В.2.2–16–2005 «Будинки і споруди. Культурно-видовищні та дозвіллєві заклади». –
К.: Держбуд України, 2005;
5. ДБН
В.2.2–17–2007 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для мало
мобільних груп населення». – К.: Мінбуд України, 2007;
6. ДБН В.2.2-25:2009 «Підприємства
харчування (заклади ресторанного господарства). – К.: Мінрегіонбуд, 2010.
Введено:
«ИМЦ» (г. Киев, просп. Краснозвездный, 51; т/ф. 391-42-10)
4. Основні
функціонально-просторові вимоги до проекту:
В процесі аналізу та варіантного ескізування
розробити функціонально-планувальну структуру, архітектурний образ навчального
закладу, враховуючи фактори довкілля, містобудівні обмеження.
4.1. місткість:
2-3 класи на паралелі, 22-33 класи у школі.
4.2. У складі навчального закладу слід
передбачити:
·
навчально-дослідні приміщення (з розмежуванням на 1-4 класи та
старшу школу),
·
їдальня (в комплексі з кухнею та допоміжними
приміщеннями),
·
студії-гуртки (мінімум 5),
·
приміщення для фізкультурно-спортивних занять,
·
шкільні майстерні з підсобними приміщеннями,
·
актовий зал (з комплексом допоміжних приміщень),
·
бібліотека (можливо сумістити з ін. функціями),
·
ін. необхідні приміщення (визначити за ДБН
В.2.2-3-97. Будинки та споруди навчальних закладів)
Всі площі
розрахувати згідно кількості учнів, за ДБН В.2.2-3-97. Будинки та споруди
навчальних закладів. Також можна передбачити інші об’єкти в структурі навчального
закладу:
·
плавальний басейн (можливо із окремим басейном
для 1-4 класів),
·
щось особливе, на власний розсуд (напр., міні-типографія
для видання власної газети, радіо-станція та ін..)
Тимчасова
стоянка для посадки-висадки учнів (врахувати навантаження у час-пік) – можна не за рахунок ділянки навчального
закладу та постійна стоянка для працівників.
Проект повинен бути
пристосований для використання особами з обмеженими фізичними можливостями.
5. Перелік креслень:
·
генплан ( М1:250, 500),
·
відкритий план першого поверху з фрагментами
благоустрою (М1:100, 200),
·
поверхові плани (М1:200),
·
1-2 розрізи по споруді (М1:200),
·
фасади (М1:100, 200),
·
загальні види зі зросту людини та з польоту
птаха (з існуючим середовищем),
·
необхідні графічні пояснення (схеми, моделі,
діаграми),
·
текстові пояснення (особливості ситуації,
аналітичні дані, ідея, детальніші роз’яснення, техніко-економічні показники),
·
макет (М1:500)
·
пояснювальна записка (включає: аналіз існуючої
мбд ситуації, аналіз позитивів/негативів ділянки, програма споруди, особливості
функціонального, планувального, архітектурно-композиційного вирішення, ТЕП)
Перелік необхідних креслень та їх масштаб
може уточнюватися
в процесі роботи разом із керівником проекту.
6. Загальні вимоги до проекту:
Курсовий проект
виконується на аркушах формату А-3
(кількість аркушів визначається переліком необхідних креслень). Техніка
виконання проекту довільна — різні
прийоми архітектурної графіки з застосуванням кольору. Не допускається
застосування ескізної графічної техніки (фломастер, вугілля і т.п.) та
аплікації. При використанні комп’ютера для оформлення графічної частини на
захист необхідно представити ескізи, виконані в традиційній архітектурній
графіці (у складі пояснювальної записки). При використанні комп’ютера для видруку використовувати тонкий
папір. Комплект креслень (листів) повинен бути представлений у вигляді альбому,
скріпленого планкою (не пружинкою!) або швидкозшивачем, пояснювальна записка
скріплена швидкозшивачем або пружинкою. Ескіз графічного вирішення та
композицію графічної частини слід погодити з керівником проекту.
7. На здачу представляється:
·
Графічна частина:
видрук проекту на листах А-3,
видрук всього проекту на 1 лист формату А-3;
·
Макет;
·
Пояснювальна
записка;
·
Компакт-диск із
загальним макетом проекту у форматі jpg.
8. Система оцінювання проекту.
8.1.
З дисципліни «Архітектурне проектування» оцінюється графічна частина та
додаються бали за поточну роботу (разом 100 балів).
Графічна частина
|
|
Вирішення генплану та
його узгодження із наявною містобудівною ситуацією, ТЕП генплану
|
15
|
Концепція об’ємного та архітектурно-планувального вирішення
(узгодженість архітектурно-планувального вирішення із генпланом, наявність
всіх необхідних функціональних зон, правильність функціональних зв’язків, деталізація проектного вирішення, ТЕП)
|
40
|
Образне вирішення
будівлі
|
10
|
Повнота виконаного
завдання
|
5
|
Разом
|
70
|
Поточна робота
|
|
Клаузура (программа будівлі, аналіз м/б
ситуації, концепція генплану із функціональним зонуванням, функціональне
зонування будівлі, варіант образного вирішення: фасади або перспектива).
Техніка виконання довільна.
|
10
|
Перегляд №1 (вирішення генплану та його узгодженість із м/б оточенням, ескізні варіанти
архітектурно-планувлаьного вирішення поверхових планів та фасадів
|
10
|
Перегляд №2 (наявність повного
переліку креслень, проте без їх деталювання та остаточного оформлення,
представлення матеріалів до записки та до макету)
|
10
|
Разом
|
30
|
Всього за проект
|
100
|
Оцінка
може бути покращена на 5 балів за умови
підготування презентації на захисті курсового проекту.
8.2. З дисципліни
«Практикум з архітектурного проектування» оцінюється макет і пояснювальна
записка.
Макет
|
70
|
Пояснювальна записка (включає: аналіз існуючої мбд ситуації, аналіз
позитивів/негативів ділянки, програма споруди, особливості функціонального,
планувального, архітектурно-композиційного вирішення; передпроектне
ескізування, пошук аналогів за темою проекту, характеристика генплану з ТЕП,
основні архітектурно-планувальні та конструктивні вирішення)
|
30
|
Разом
|
100
|
Немає коментарів:
Дописати коментар