CONCEPTпроект: загальне


АКТУАЛЬНЕ:
ПЕРЕЛІК ТЕМ 2012 навчального року:

1. РУХОМИЙ БУДИНОК / Мovable House
завдання: споруда що може змінювати своє розташування у просторі, немає постійної привязки, передбачається також змінність форми споруди, автономна від навколишнього середовища капсула для постійного проживання, передбачається використання передових технологій життєзабезпечення та функціонування. (прикладhttp://www.arhinovosti.ru/2010/09/28/walking-house-kopengagen-daniya/)

2. РЕГАТА
завдання: спортивна водна рекреація для міста, яхт-клуб на озері поблизу Львова, поєднання водних видів спорту, відпочинку вихідного дня та канукул, спрямованість на доросле, молодіжне та дитяче споживання, запропонувати можливості екологічного сполучення з містом (електричне, велосипедне, ін.). (прикладhttp://www.evolo.us/architecture/ocean-city-underwater-architecture/)

3. ЕКО-ПАРК
завдання: створити сучаснний інноваційний парк, виставкові приміщення, поєднання води, флори й фауни, унаочнення екологічного підходу, еко-свідомості, поєднання з існуючою урбаністичною структурою міста.

4. МІСТО ЗА МІСТОМ
завдання: самодостатнє і саморегульоване поселення, що має необмежені можливості для розвитку, використання найновіших технологій та мотеріалів, екологічних видів транспорту. (прикладhttp://www.contentismissing.net/?p=3085)

5. ІННОВАЦІЙНИЙ ХМАРОЧОС
завдання: поєднати новітні технології, матеріали, запропонувати новаторське функціональне, конструктивне та естетичне рішення. (прикладиhttp://www.evolo.us/category/competition/)

6. ВИСТАКОВИЙ КОМПЛЕКС НА ВОДІ
завдання: інноваційна, емблематична архітектура, виставкові території великої місткості та розвинена мережа сполучення (обмеження: водиний та повітряний транспорт). (прикладиhttp://www.evolo.us/architecture/innovative-marine-research-center-in-bali-solus4/)

7. "ЗЕЛЕНИЙ БУДИНОК"
завдання: вільне трактування слова «зелений» (прикладhttp://www.designboom.com/weblog/cat/9/view/10354/patkau-architects-fallingwater-cottages.html)

8. "НЕВИДИМА АРХІТЕКТУРА"
завдання: запропонувати методи для створення невидимої архітектури, концепція "невидимості".

9. ОСТРІВ-ЛУНАПАРК
завдання: велика територія для розваг дорослих з дітьми, програма розміщення різних видів атракціонів, поєднати «острівне», підкреслено відчужене розташування відносно міста та зручне сполучення різними видами транспорту.


PSДУЖЕ ВАЖЛИВО: можна пропонувати свою тему, обговоримо і погодимо на занятті. Щоб запропонувати своє, див. також: http://www.deathbyarchitecture.com/searchCompetitions.html?d-49244-p=3&method=SearchPublic
або будь-який інший сайт з конкурсами і вибирайте щось таке, що встигнете зробити і туди вислати.

АКТУАЛЬНЕ:

Здача концепту 15 березня:
1А-1 лист, 1 А-3 лист, CD
(другу половину семестру триватиме переддипломний проект,
ін. словами: концепт по темі диплому)


АКТУАЛЬНЕ:
КОНЦЕПТпроект: весняний семестр 2012: V курс
ОЦІНЮВАННЯ:
РОБОТА ВПРОДОВЖ ЗАНЯТЬ – 100 балів
ПРОЕКТ – 100 балів       
              
КАЛЕНДАР ЗАХОДІВ:

20.01.2012
ВИДАЧА ЗАВДАННЯ:
впровадження в тему, план заходів, суть завдання
домашня робота:
КОНЦЕПЦІЯ: 
ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ
(в чому проблема – як розв’язати)
дати відповіді на такі питання:
що це?
які має якості?
які сценарії поведінки?
які функції?
оформити: 2 А-3 + текст мах 1 А-4
(сформатований у листи А-3)
+ презентація

27.01.2012
ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ: ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ: обговореннякорективи
(10 балів)
домашня робота:
ЗБІР МАТЕРІАЛУ за темами:
теоретичне підгрунтя,
матеріали та технології,
світові аналоги,
спец. вимоги,
інше
оформити: презентація
ВИБІР ДІЛЯНКИ
  

3.02.2012
ПРЕЗЕНТАЦІЇ від групи ЗБОРУ МАТЕРІАЛУ: обговорення
(10 балів)
домашня робота:
АНАЛІЗ ТЕРИТОРІЇ:
потенціал території,
негативи та конфлікти,
мбд обмеження,
транспортна доступність,
рух пішоходів,
орієнтація
ФОТОФІКСАЦІЯ
УЗГОДЖЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ
ТЕРИТОРІЇ ІЗ ПРОГРАМОЮ 
СПОРУДИ:
врахувати специфіку території,
адаптувати програму споруди
оформити: 1 А-3

10.02.012
ПЕРЕЗНТАЦІЯ аналізу ТЕРИТОРІЇ
МАКЕТУВАННЯ: структура споруди
домашня робота:          
макетування

17.02.2012
ЗДАЧА МАКЕТУ: обговорення
(10 балів)
домашня робота:
КОНЦЕПЦІЯ: РІШЕННЯ
основна ідея,
пропоновані засоби,
програма споруди та території,
архітектурний образ
оформити: 2-3 А-3 + текст 1-2 А4
(сформатовано на листи)

24.02.2012
ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ: РІШЕННЯ: обговореннякорективи
(20 балів)
                                                                                                                 
1.03.2012
ЕКСКУРСІЯ
(10 балів)
                                                                              домашня робота: 
                                    розкладка           
8.03.2012

останні КОРЕКТИВИ
роздрук (ЧБ) РОЗКЛАДКИ
(10 балів)
домашня робота:
оформити:
1 А-1
1 А-3,
СD 
(записані всі попередні малі завдання,
кінцевий файл розширення: 
1181 х 1772),
15.03.2012
ЗАХИСТ ФІНАЛЬНИЙ
(30 балів)                                                                 домашня робота:  святкувати:)




Що таке концептуальне проектування?

КОНЦЕ́ПЦІЯ, також КОНЦЕПТ (лат. conceptio — розуміння) — система поглядів на ті чи інші явища, процеси; спосіб розуміння, трактування певних явищ, подій; ідея певної теорії. Термін вживають також для позначення головного задуму в науковій, художній, політичній та інших видах діяльності людини (із Вікіпедії).
Основні поняття із цього визначення: СИСТЕМА, ІДЕЯ та ГОЛОВНИЙ ЗАДУМ.
СИСТЕМА є множина взаємопов'язаних елементів, відокремлена від середовища і яка взаємодіє з ним, як ціле.
Особливістю ІДЕЇ є здатність виявляти найсуттєвіші, всепідпорядковуючі риси і закони об`єктивних процесів і створювати цілісний, взірцевий образ предмета.
ГОЛОВНИЙ ЗАДУМ – начебто зрозуміло само собою.

Отже на концептуальному проектуванні ми проектуватимемо системно, в цьому буде присутня якась ідея або просто головний задум. І дочитавши до цього місця у всякої розумної людини відразу виникне питання: а хіба це все не стосується будь-якого проектування (концептуального чи неконцептуального)? Адже системності (чи системного підходу), присутності ідеї чи головного задуму ми намагаємося досягти в кожному проекті? (Окрім випадків: передерти та залабати-здати-забути – там працюємо лише на унаочнення достатнього обєму роботи.)

У чому ж тоді відмінність між концептуальним  і неконцептуальним проектуванням?

Тепер уявимо, що ми проектуємо. Все тільки починається. Узяли якусь проблему, зазвичай разом із територією і намагаємося її розвязати. У голові у нас зринають якісь ідеальні рішення – ми захоплені цим процесом, а наші рішення прекрасні:) І разом із цим приходять думки про те, як ми це реалізовуватимемо. На задньому плані висвічується табло із надписами на зразок: НЕ ЗАБУДЬ ПРО КОНСТРУКЦІї! НЕ ВИХОДЬ ЗА МЕЖІ КОШТОРИСУ! НАШІ БУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ НІКОЛИ ЦЬОГО НЕ ВИТЯГНУТЬ! Наші ідеальні рішення могли би розвиватися і розвиватися (летіти до зірок, як казав Лем), та думки про конструктив, економічність та буд-технології просто тримають нас за руки і не дають вистрибнути із нашої реальності.  Виникає конфлікт між ПРЕКРАСНИМ і ПРИЗЕМЛЕНИМ. Далі ми шукаємо компроміс (це таке, коли всі хоча б частково та незадоволені) і наша архітектура прямує в напрямку прийнятного, віддаляючись від того ідеального, з якого все починалося.
А ось тут і ВІДМІННІСТЬ! У концептуальному проектуванні ми залишаємося на рівні ідеального! Ми дозволяємо собі хоча б на мить забути про конструкції (припускаємо, що це лише ми такі невігласи, а насправді є такі геніальні конструктори, які можуть розрахувати усе). Кошторис не існує взагалі – ми ж шукаємо найкраще рішення, воно варте будь-якої ціни (припускаємо, що замовником є Біл Гейтс чи Марк Цукерберг). А будівельні технології саме досягли необхідного нам рівня (ну не можуть же вони вічно відставати, правда?), і не виключено, що саме так і є: просто час засісти за нет і знайти потрібні нам новинки, бо саме в цей час якийсь дю понт вивішує у себе на сайті зразки нових світлочутливих панелей, які спілкуватимуться з оточуючим сердовищем.
У концептуальному проектуванні ми свідомо нехтуємо пеними обмеженнями, задля повноти і якости рішення. І це не значить, що у нас амнезія чи напад невігласства. Просто на цьому етапі ми дійсно шукаємо комплексне рішення, будуємо свою прекрасну систему, яка вирішуватиме наше завдання якомого повніше і якісніше. Наше рішення прямує до ідеального.
Концептуальне проектування також позбавляє нас часових меж. Ми не проектуємо лише для сьогодні. Деколи навіть варто забути про СЬОГОДНі. Ми можемо собі дозволити бути лише в МАЙБУТНЬОМУ, в довгостроковій перспективі (20-50-100 років уперед). Або лише думати ОДНИМ МОМЕНТОМ – тобто відмовитися від часу взагалі – усе залежить від того, чого вимагає наша концепція.
Якщо виникне така потреба, то ми зможемо врахувати будь-які додаткові умови, зможемо пристосуватися до вимог і знайдемо гарний компроміс, як то кажуть: любе за ваші гроші:) Але поки – це КОНЦЕПЦІЯ, це КОНЦЕПТУАЛЬНЕ ПРОЕКТУВАННЯ!

Як робиться концептуальне проектування?

ТРИ КРОКИ ДО КОНЦЕПТУ:
1. постановка проблеми
2. аналіз вихідних даних
3. шляхи розв'язку

1. ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ
Яке задання ми вирішуємо? Які там є підзавдання (менші проблеми чи особливі вимоги)? Звідси отримуємо якесь уявлення, що ми робимо і для чого воно служить (які процеси забезпечує і як функциклірує).
2. АНАЛІЗ ВИХІДНИХ ДАНИХ
Проводимо аналіз ситуації :
- територія (проблеми і потенціали),
- потреби чи побажання: перелік функцій, кількісні показники, нові якості яких бракує, etc.
- аналіз досвіду (аналогів).
3. ШЛЯХИ РОЗВ'ЯЗКУ
- шукаємо ідеальні засоби - оптимальні засоби - конкретну пропозицію (вибираємо одне рішення),
- детально опрацьовуємо фрагмент пропозиції (основна мета цього НЕ розпрацювати все до останньої гайки, а надати реалістичності нашій ідеальній концепції. Лише на одному фрагменті можна продемонструвати «реалізабельність» нашого рішення, його конкретну придатність до вжитку: де ходять люди, де сидять на лавках бабусі, де паркуються авто чи де росте трава, або як складається-розкладається пергола, чи змінюють конфігурацію віконні прорізи залежно від кількості денного світла).

Що має бути на листі А-1?

УСЕ що допомагає виразити КОНЦЕПЦІЮ проекту, а також МОЖЕ бути таке:
1. схеми що пояснюють розвиток ідеї (від простого до складного)
2. схеми що пояснюють побудову форми
3. аналіз території та обмежень
4. карта конфліктів та потенціалів території
5. перелік побажань мешканців
6. перелік заходів, які ми би хотіли здійснити
7. перелік функцій яких бракує і які ми би хотіли внести
8. схема руху пішоходів
9. схема велоруху
10. схема руху транспорту
11. схема зелених просторів
12. сценарії поведінки, які ми закладаємо (алгоритми переміщення, алгоритми проведення дозвілля, алгоритми чергування зон: активна – спокійна, etc.)
13. програма території
14. програма споруди (функціональна організація)
15. загальний образ споруди (об'єм): можна представити поетапно як він формувався, або чим задавався
16. споруда в середовищі
17. деталізація в матеріалах
18. конструктивна деталь (типу: складається-розкладається)
19. креслення: плани, перетини і т.д.
20. придумати своє.

УВАГА: не треба робити весь перелік! Він тут для того, щоб зорієнтуватися, який зміст міг би зявитися на планшеті – самі обираєте, що потрібно щоб краще передати задумане. Але й не забувайте, що планшет повинен вражати не лише концептуальністю проекту, а й проробленістю:)

21. генплан території
22. ситуаційна схема
PS: хто додасть ше шось до переліку, бонус  5 балів!

ПОСИЛАННЯ:
Тут можна побачити, як представити на одному листі всі ваші напрацювання так, щоб концепція стала зрозумілою і привабливою:
http://www.flickr.com/photos/changing-the-face/ 
http://www.blueaward.at/showcase/blue-award-2009.html
http://www.d3space.org/competitions/
Зразки за мин.сем. також див. у розділі CONCEPTпроект:роботи, або краще не дивитися, а просто робити:)



















А тут два сайти, подивитися які заміняє читати все попереднє:
http://www.evolo.us/category/news/
http://inhabitat.com/architecture/


ЩЕ див. як роблять інші студенти:
http://www.marhi.ru/program/files/museum.pdf
http://www.marhi.ru/program/files/maket_museum.pdf
http://www.marhi.ru/program/files/theatre.pdf
http://www.marhi.ru/program/files/technopark.pdf
http://www.usaaa.ru/faculties/fa/issuing/azhoz/preddiplomnyi-proekt
http://www.usaaa.ru/faculties/fa/issuing/azhoz/unikalnoe-oz-teatr
http://www.usaaa.ru/faculties/fa/issuing/azhoz/bolsheproletnoe-zdanie
http://www.usaaa.ru/faculties/fa/issuing/azhoz/vysotnoe-zdanie

Успіхів:)




старе, не читайте цього:
ОСІННІЙ СЕМЕСТР 2011: IV курс

ТЕМИ

ТОРГОВО-громадський центр
МЕДІАцентр
ВЕРТИКАЛЬНИЙ парк розваг
Музей/центр ПРИРОДИ
Музей ВОДИ

ОЦІНЮВАННЯ
РОБОТА ВПРОДОВЖ ЗАНЯТЬ – 50 балів
ПРОЕКТ І ЗАХИСТ – 40 + 10 балів       
МАКЕТ – 100 балів

КАЛЕНДАР ЗАХОДІВ

26, 30, 1/8,9/2011
ВИДАЧА ЗАВДАННЯ:
впровадження в тему, план заходів, суть завдання
домашня робота:
КОНЦЕПЦІЯ: ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ
(в чому проблема – як розв’язати)
дати відповіді на такі питання:
що це?
які має якості?
які сценарії поведінки?
які функції?
оформити: 2 А-3 + текст мах 1 А-4
(сформатований у листи А-3)
+ презентація

2, 6, 8/9/2011
ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ: ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ: обговореннякорективи
(10 балів)
домашня робота:
ЗБІР МАТЕРІАЛУ за темами:
теоретичне підгрунтя,
матеріали та технології,
світові аналоги,
спец. вимоги,
інше
оформити: презентація
ВИБІР ДІЛЯНКИ
  

9, 13,15 /9/2011
ПРЕЗЕНТАЦІЇ від групи ЗБОРУ МАТЕРІАЛУ: обговорення
(5 балів)
ВИБІР ДІЛЯНКИ: погодження
домашня робота:
АНАЛІЗ ТЕРИТОРІЇ:
потенціал території,
негативи та конфлікти,
мбд обмеження,
транспортна доступність,
рух пішоходів,
орієнтація
ФОТОФІКСАЦІЯ
УЗГОДЖЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ
ТЕРИТОРІЇ ІЗ ПРОГРАМОЮ СПОРУДИ:
врахувати специфіку території,
адаптувати програму споруди
оформити: 1 А-3

16, 20, 22 /9/2011
АНАЛІЗ ТЕРИТОРІЇ: корективи
(5 балів)
КЛАУЗУРА
домашня робота:
оформити: 1 А-3

23, 27, 29 /9/2011
ОБГОВОРЕННЯ КЛАУЗУРИ
(5 балів)
МАКЕТУВАННЯ: структура споруди
домашня робота:
макетування

30, 4, 6 /9,10/2011
ЗДАЧА МАКЕТУ: обговорення, корективи
(5 балів)
КОНЦЕПЦІЯ: коректування
домашня робота:
КОНЦЕПЦІЯ: РІШЕННЯ
основна ідея,
пропоновані засоби,
програма споруди та території,
архітектурний образ
оформити: 2-3 А-3 + текст 1-2 А4
(сформатовано на листи)

7, 11, 13 /10/2011
ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ: РІШЕННЯ: обговореннякорективи, погодження
(10 балів)
домашня робота: святкувати:)

14, 18, 20 /10/2011
МОДУЛЬНИЙ ТИЖДЕНЬ                                                                            

21, 25, 27 /10/2011
ЕКСКУРСІЯ на споріднений за темою об’єкт
(5 балів)
домашня робота:
дати відповіді на попередньо поставленні
запитання по екскурсії
(листок-завдання видається на ексрусії)
оформити: текст + картинки 2 А4

28, 1, 3 /10,11/2011
КЛАУЗУРА
домашня робота:
оформити 2-3 А-3 + текст 1-2 А4
(сформатовано на листи)

4, 8, 10 /11/2011
ОБГОВОРЕННЯ КЛАУЗУРИ
(5 балів)
домашня робота:
збір по матеріалах і конструкціях,
спец. технологіях
оформити 1  А-3

11, 15, 17/17/2011
УТОЧНЕННЯ функціональної, конструктивної, планувальної, схеми споруди, підбір матеріалів
домашня робота:
робота над проектом

18, 22, 24/11/2011
ЕКСКУРСІЯ на архітектурну фірму
домашня робота:
робота над проектом

25, 29, 1/11, 12/2011
останні КОРЕКТИВИ
домашня робота:
оформити:
2 А-2 (забирається собі)
СD (записані всі попередні малі завдання),
2 А-3 (здається на кафедру)

2, 6, 8/12/2011
ЗАХИСТ ФІНАЛЬНИЙ
(захист: 10 балів + проект: 40 балів)
ЗДАЧА МАКЕТУ
(100 балів)

домашня робота: святкувати:)

10 коментарів:

  1. Позитивно що молоді викладачі намагаються приймати активну участь в складанні програм проектування. Однак брак досвіду, приводить до методичних помилок, нечіткості і непослідовності в певних моментах програми. Тому чекайте змін в програмі концептуального проектування.

    ВідповістиВидалити
  2. програма складена такими викладачами:
    ст. викл. Якубовський В. Б.,
    ст. викл. Криворучко О. Ю.,
    ас. Шуляр А. Р.
    цей предмет ведуть також інші викладачі, як старші, так і молодші, усі виключно прогресивні та націлені на якомога кращі результати, тому якшо будуть якісь побажання/уточнення, то будемо раді. Хотілося б ще більше свіжих і цікавих ідей! В ідеалі було б добре мати узгоджений принцип та можливо й графік викладання для одного проекту в різних групах, задля адекватності викладу та співставності результатів. Отож успіхів усім, новий предмет - нові підходи - нові думки!

    ВідповістиВидалити
  3. ВЕРТИКАЛЬНИЙ парк:
    http://iscience.ru/2009/06/01/vertikalnyj-park-solnechnyj-neboskreb-v-mexiko-siti/
    http://archiportal.crimea.ua/novosti/gorizontalno-vertikalniy-park-ot-studii-efgh.html
    http://www.archdaily.com/98816/vertical-theme-park-ju-hyun-kim/
    http://juhyunkim.com/archives/category/skyscraper-theme-park

    ВідповістиВидалити
  4. http://inhabitat.com/beehive-inspired-vertical-farm-is-a-self-sufficient-mini-ecosystem-for-london/
    http://inhabitat.com/cellular-green-roofed-pajariro-jardin-infantil-la-aurora-kindergarten-sprouts-in-columbia/

    ВідповістиВидалити
  5. як доступно пояснити, про шо ви думаєте:
    http://jdsa.eu/slc/
    http://www.drozdov-partners.com/news/ - big'и по-українськи (http://www.big.dk/)

    ВідповістиВидалити
  6. ТОРГОВИЙ:
    http://www.archdaily.com/48722/besiktas-fishmarket-gad/besiktas-fish-market-2-2/
    ПАРК РОЗВАГ:
    http://www.architizer.com/en_us/blog/dyn/32305/we-came-we-saw-we-slid-carsten-hollers-experience-at-the-new-museum/?utm_source=Architizer+Newsletter&utm_campaign=3549efb1f1-Newsletter&utm_medium=email

    ВідповістиВидалити
  7. ВОДНИЙ:
    http://www.evolo.us/architecture/water-cube-pavilion-for-2012-world-expo-mvrdv/

    ВідповістиВидалити
  8. НЕСКІНЧЕННІ ХМАРОЧОСИ:
    http://www.bustler.net/index.php/article/evolo_2011_honorable_mention_for_seeds_of_life_by_mekano_studio

    ВідповістиВидалити
  9. МИЛНЦІ-НАЛИСНИКИ
    http://amush.org/index.php?option=com_content&view=article&id=262%3Aawmountassir-isitt-tanger&catid=39%3Aarchitecture&Itemid=57

    ВідповістиВидалити
  10. оформлення!!!
    http://behnisch.com/projects/511

    ВідповістиВидалити

Друзі